Proiecte

Educatia antreprenoriala – cheia competitivitatii IMM-urilor

Obiectivul general al proiectului: este dezvoltarea competentelor manageriale si antreprenoriale, promovararea culturii antreprenoriale in randul personalului de conducere din intreprinderi, IMM-uri, a intreprinzatorilor si a persoanelor care doresc sa initieze o activitate independenta.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  1. Imbunatatirea abilitatilor practice si cunostintelor teoretice ale managerilor din IMM-uri, intreprinzatorilor si persoanelor care doresc sa initieze o activitate independenta prin desfasurarea a 5 cursuri ce urmaresc dezvltarea cunostintelor si abilitatilor antreprenoriale.
  2. Perfectionarea cunostintelor grupului tinta in domeniul TIC.
  3. Informarea grupului tinta cu privire la mediul de afaceri, oportunitatile existente, elaborarea unui plan de afaceri, legislatia relevanta etc. in vederea unei mai bune organizari a muncii si infiintarii de afaceri noi, prin intermediul a 8 workshopuri din domeniul antreprenorial.
  4. Consiliere si asistenta online pe portalul proiectului pentru companiile nou infiintate si pentru persoanele care sunt interesate sa initieze o activitate independenta.

Grupul tinta:

  • Intreprinzatori
  • Persoane care doresc sa initieze o activitate independenta
  • Personal de conducere din intreprinderi, in special din micro-intreprinderi si IMM-uri

Parteneri:

  • Camera de Comert, Industrie si Agricultura Teleorman, cu sediul in Alexandra, str. Ion Creanga, nr. 54, bloc Financiar-Bancar, etaj 6, judet Teleorman, cod de inregistrare fiscala RO2696295 – partener principal;
  • Camera de Comert si Industrie Prahova, cu sediul in Ploiesti, str. Cuza Voda, nr. 8, judet Prahova, cod de inregistrare fiscala RO1345733 – partener 1;
  • Camera de Comert, Industrie si Agricultura Braila, cu sediul in Braila, Aleea Pensionatului, nr. 3, judet Braila, cod de inregistrare fiscala RO2243154 – partener 2;
  • Camera de Comert si Industrie Brasov, cu sediul in Brasov, bd. Mihail Kogalniceanu, nr. 18-20, judet Brasov, cod de inregistrare fiscala RO4443167 – partener 3;
  • Camera de Comert si Industrie Dolj, cu sediul in Craiova, str. Brestei, nr. 21, judet Dolj, cod de inregistrare fiscala RO4552423 – partener 4;
  • Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti , cu sediul in Bucuresti, str. Octavian Goga, nr. 2, Sector 2, cod de inregistrare fiscala RO030982 – partene 5;
  • Universitatea Valahia din Targoviste, cu sediul in Targoviste, B-dul Carol I, nr. 2, judet Dambovita, cod de inregistrare fiscala RO4279685 – partener 6;
  • SIVECO Romania SA, cu sediul social in Bucuresti, sos. Bucuresti-Ploiesti, nr.73+81, Complex Victoria Park, corp cladire C4, cod fiscal RO476331 – partener 7;

 

Formare profesionala in domeniul materialelor noi cu aplicatii in mecanica si mecatronica – PROFMEC

Proiectul este implementat in perioada 01.12.2010 – 01.10.2013 de Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, in cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritara 3: Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor Domeniul major de interven?ie 3.2: Formare si sprijin pentru intreprinderi si angajati pentru promovarea adaptabilitatii.

Obiectivul general al proiectului:

Programul de pregatire profesionala (initiere, perfectionare, specializare) in domeniul mecanicii si mecatronicii asigura o mai buna intelegere si cunoastere a managerilor si angajatilor cu privire la obtinerea, testarea si utilizarea noilor materiale, indeosebi a nanopulberilor, in protectia termo-mecanica a suprafetelor, imbunatatirea parametrilor functionali ai instalatiilor in scopul cresterii radicale a competitivitatii si durabilitatii produselor, cresterii productivitatii si sigurantei in exploatare, scaderii costurilor de productie si intretinere. Dobandirea noilor cunostinte va conduce la cresterea flexibilitatii si adaptabilitatii angajatilor la cerintele unei productii moderne, ecologice. Programul de instruire ofera cunostinte interdisciplinare cu aplicatii in domenii inrudite din profilul prelucrarii mecanice, al proiectarii aplicatiilor, al conducerii sistemelor si echipamentelor mecanice, electrice, electronice si de automatizari pentru aplicatii industriale bazate pe logica secventiala (automate programabile, interfete om-masina, retele de comunicatie fieldbus) ceea ce conduce la largirea orizontului de cunoastere a angajatilor, in acelasi timp multiplicand oportunitatile de angajare si o eventuala reorientare a acestora. Totodata, programul va aborda si problemele legate de imbunatatirea competentelor privind controlul si reducerea poluarii in tehnologiile din mecanica si mecatronica.

Obiective specifice:

  1. Campanie de informare si constientizare in vederea adaptabilitatii organizatiilor la impactul noilor tipuri de materiale cu aplicatii in mecanica si mecatronica.
  2. Elaborarea Programelor de Formare profesionala (initiere-perfectionare-specializare) NouTeh-Manager si acreditarea acestora.
  3. Instruirea prin programul NouTeh-Manager a unui numar de 28 de manageri ai organizatiilor industriale privind necesitatea utilizarii noilor tehnologii si materiale in scopul cresterii competitivitatii produselor.
  4. Formare profesionala (Initierea-perfectionarea-specializarea) a unui numar de 420 de angajati in vederea insusirii deprinderilor teoretice si practice necesare utilizarii noilor tipuri de materiale si tehnologii.
  5. Diseminarea rezultatelor obtinute prin program.

Grupul tinta:

  • 28 de manageri de organizatii industriale si intreprinzatori din domeniul mecanicii si mecatronicii din cinci Regiuni de Dezvoltare ale Romaniei: Bucuresti-Ilfov, Sud-Vest Oltenia, Sud Muntenia, Sud-Est, Nord-Est.
  • 420 de angajati ai organizatiilor industriale care au ca obiect de activitate productia de echipamente in domeniile mecanica, mecanica agricoaa si mecatronica din cele cinci Regiuni.

Parteneri:

  • Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti,
  • Camera de Comert si Industrie a judetului Dolj,
  • Camera de Comert si Industrie a judetului Neamt,
  • Camera de Comert si Industrie a judetului Prahova,
  • Institutul National de Cercetare – Dezvoltare pentru Metale Neferoase si Rare (INCDMNR – IMNR),
  • IPROLAM SA BUCURESTI,
  • Institutului National de Cercetare Dezvoltare pentru Masini si Instalatii destinate Agriculturii si Industriei Alimentare – INMA Bucuresti.

PLATO KOOPERA

Proiectul „PLATO KOOPERA” este implementat in periaoda 01.01.2010-30.11.2011 de Camera de Comert si Industrie Voka din Flandra de Est (Ghent – Belgia), in parteneriat cu CCI Dolj – Romania, Camera Economica Regionala Nis – Serbia si Camera de Comert a Bulgariei din Sofia.
PLATO” este un concept nou de instruire si mentoring folosit de cele mai avansate state ale Uniunii Europene (originea lui fiind in Belgia, zona flamanda).

De ce ar participa companiile la un sistem de invatare in retea?

  1. Proprietarii de IMM-uri sunt responsabili pentru tot ceea ce se intampla in compania lor: management, finante, legislatie, vanzari, marketing, resurse umane, achizitii, etc.
  2. In general, un antreprenor nu are timp si mijloace pentru traininguri costisitoare si consumatoare de timp. Proiectul trateaza aceste probleme si se refera la solutiile practice.
  3. Un antreprenor are nevoie de informatii si contacte cu colegii sai din diferite domenii.

Programul „PLATO” are ca obiectiv principal cresterea capacitatilor manageriale ale proprietarilor de IMM-uri prin crearea de retele mici de 15-20 intreprinzatori condusi de doi mentori.
Modul de lucru: membrii retelei locale se intalnesc lunar si discuta intre necompetitori probleme de management competitiv, aspecte legislative, marketing, vanzari, s.a. Mentorii au rolul de a identifica problemele cu care se confrunta managerii de IMM-uri, de a modera intalnirile si de a atrage experti externi pentru a raspunde punctual intrebarilor si neclaritatilor managerilor. Prin indrumarea acestor grupuri mici, managerii sunt consiliati si inteleg mai bine problemele comune IMM-urilor.
De asemenea, oamenii de afaceri romani vor intalni reprezentanti de firme belgiene, bulgare si sarbe, avand astfel oportunitatea sa-si impartaseasca cunostintele, experientele si sa stabileasca noi contacte in cadrul retelei.
In cadrul proiectului se vor organiza patru intalniri internationale: Serbia (noiembrie 2010), Craiova – Romania (mai 2011), Belgrad – Serbia (septembrie 2011) si Bugaria (noiembrie 2011).
Sesiunile internationale sunt conduse de experti belgieni, iar cele locale de mentori care apartin unor firme cu experienta pe piata nationala / internationala – dl. Cristian DOBRE – Manager al Grupului de firme POLYSTART si dl. Gabriel VLADUT – Director General al SC IPA CIFATT SA Craiova.

Amenajare spatii de expunere exterioara la Centrul Expozitional Transfrontalier

Proiectul a fost realizat prin programul Phare – CBC de Cooperare Transfrontaliera Romania-Bulgaria 2006 – contract de grant RO2006/018-445.01.02.01.Parteneri si asociati:

  • Primaria Municipiului Craiova;
  • Camera de Comert si Industrie Vidin – Bulgaria;
  • Asociatia pentru Proetctia Mediului Oltenia – APMO.

Beneficiari finali:

  • Operatorii economici, organizatiile si asociatiile profesionale din Romania, Bulgaria si din alte tari care vor apela la serviciile Centrului Expozitional Transfrontalier din Craiova;
  • Cetatenii din regiunea transfrontaliera care vor avea acces la manifestarile expozitionale si vor beneficia de ofertele pentru produsele si serviciile prezentate.

Grupurile tinta:

  • 2.000 operatori economici din judetul Dolj si districtul Vidin;
  • organizatiile profesionale din regiunea vizata de proiect;
  • Camera de Comert si Industrie a Judetului Dolj si partenerii.

Centrul Expozitional Transfrontalier

Proiectul a fost realizat prin programul Phare-CBC de Cooperare Transfrontaliera Romania-Bulgaria 2005 – contract de grant RORO2005/017-535.01.01.04.La buna implementare a acestui proiect au participat in calitate de parteneri si asociati: Primaria Municipiului Craiova, Camerele de Comert si Industrie din judetele Mehedinti, Olt, Teleroman – Romania si Vidin, Vratsa, Pleven si Montana – Bulgaria, Primariile din orasele Dimovo, Novo Selo, Vidin – Bulgaria si Asociatia Oamenilor de Afaceri din judetul Dolj.

Edificiul este amplasat pe strada Calea Severinului nr. 23A, in zona de vest a municipiului Craiova, cu acces direct la DE 70, artera de intrare in oras pe directia Timisoara – Bucuresti.

Detalii tehnice
Suprafata totala este de 5.011m2, in contur poligonal, in interiorul careia este ridicata o constructie octogonala, cu perete cortina din geam termopan in combinatie cu pereti sandwich, avand urmatoarele caracteristici: dimensiuni maxime in teren: 48 x 48 m; regim de inaltime: parter + mezanin interior; inaltime maxima la cornisa: 11,5 m; suprafata construita: 2.381,4 mp; suprafata desfasurata: 2.885,4 mp; suprafata utila: 2.368,0 mp.

Sala de expozitii are o suprafata poligonala de 1.750 m2 si cuprinde la interior 9 stalpi metalici de sustinere, avand distanta intre acestia de 12 m. Accesul in sala de expozitie se face pe 6 usi duble avand fiecare dimensiunile de 2,85 x 3,60 m.

In incinta pot fi construite si amenajate standuri expozitionale, cu dimensiuni cuprinse intre 4-24 m2, ocupand aproximativ 700-900 m2, cu structura tip „OCTANORM”. Sala de expozitii dispune de instalatii proprii de sonorizare, detectie incendiu si alarmare la efractie.

Suprafata de expunere exterioara totala este de 2.630 m2 din care 180 m2 acoperiti existand 90 m2spatii de depozitare inchise. Intreaga suprafata expozitionala exterioara dispune de supraveghere video permanenta.

ReMediu – Retea transfrontaliera pentru protectia mediului la nord si sud de Dunare

 

Proiectul a fost implementat în perioada decembrie 2007 – 30 noiembrie 2008 prin Programul de cooperare Transfrontalieră Phare CBC 2005 relansat.

Scopul proiectului a fost de a realiza studii, programe de instruire şi acţiuni particularizate care să conducă la intensificarea relaţiilor de cooperare transfrontalieră regională între cele două ţări pentru protecţia şi dezvoltarea durabilă a mediului.

Proiectul a avut un buget alocat de 141.974 EURO, din care contribuţia Camerei de Comerţ şi Industrie a judeţului Dolj a fost de 17.280 Euro .

Proiectul a avut ca autoritate contractantă Ministerul Dezvoltării şi Locuinţei.





Centrul Regional de Marketing si Promaovarea Exporturilor Oltenia

Centrul Judetean de Dezvoltare a Resurselor Umane pt. IMM Dolj

Laborator Multifunctional de Formare Profesionala

Centrul de creare intreprinderi mici si mijlocii Craiova – Programul RICOP