Terminalul Bursei Romane de Marfuri Regiunea IV Sud-Vest Oltenia – rezultate pe masura experientei

Bursa Romana de Marfuri a dezvoltat, in acord cu prevederile Legii nr. 357/2005, mai multe tipuri de piete de interes public, activitatea principala fiind axata pe Piata la disponibil si Piata licitatiilor. Pe Piata la disponibil se tranzactioneaza marfuri fungibile, standardizate, cotate la bursa de marfuri, in cele 11 ringuri – produse petroliere, energie electrica, gaze naturale, carbune, certificate CO2, marfuri generale, medicamente, materiale de constructii, legume si fructe, cereale si ringul contractelor de procesare combustibili.

In anul 2007, BRM a emis in premiera pentru piata romaneasca primele cotatii la produse petroliere. Pe Piata licitatiilor se deruleaza proceduri de achizitii, vanzari, inchirieri si concesiuni, BRM fiind cel mai important consultant in domeniul achizitiilor publice de produse, servicii si lucrari pentru orice tip de autoritate contractanta. Activitatea BRM se desfasoara la sediul central din Bucuresti si prin reteaua teritoriala care numara 35 de terminale.

In acest cadru se inscrie Terminalul Bursei Romane de Marfuri Regiunea IV Sud-Vest Oltenia, administrat de Camera de Comert si Industrie a judetului Dolj, care, in cei sase ani de la infiintare, a acumulat experienta in organizarea procedurilor de achizitii publice de produse, servicii sau lucrari.

Tranzactiile cu marfuri fungibile si non – fungibile derulate in ringul BRM in conditii de transparenta, garantare si competitivitate conduc la formarea unui pret avantajos pentru ordonatorul licitatiei. Pretul este stabilit in urma confruntarii directe a cererii si ofertei si rezulta, in mare masura, din cauza sistemului strigarii libere. De asemenea, procedurile organizate in ringul bursei elimina suspiciunile la adresa licitatiilor de pe piata nereglementata, suspectate ca ocolesc principiile liberei concurente.

Avantajele tranzactionarii prin BRM sunt conferite de valorile interne ale organizatiei si de modul in care acestea se regasesc in activitatea de zi cu zi:

  • transparenta – toate informatiile privind organizarea unei licitatii sunt publice;
  • integritate – corectitudine, echilibru si respectarea normelor etice asumate prin regulamente interne; procedura organizata este supravegheata de catre o Comisie, care are in componenta sa reprezentanti ai BRM, ai ordonatorului si experti independenti, ceea ce confera deopotriva neutralitate si echidistanta in adjudecarea procedurii;
  • garantare – eliminarea riscului de contraparte prin acordarea statutului de rezerva pentru ceilalti participanti la licitatie, evitandu-se astfel blocarea procedurii precum si repetarea parcurgerii ei, fapt ce conduce la semnarea contractului in cel mai scurt timp;
  • eficienta – cresterea randamentului activitatii prin flexibilitate si sensibilitate fata de nevoile clientilor; obtinerea unor diferente favorabile crescande si implicit a unor economii in bugetele de achizitii; intocmirea tuturor documentelor procedurii de catre BRM pe baza datelor transmise de catre ordonator, in conformitate cu legislatia in vigoare;
  • competitivitate – permanenta inovatie a produselor bursiere in conditiile liberei concurente si in contextul in care nu suntem singurul organizator de proceduri; avantajul nostru competitiv consta in experienta si rezultatele obtinute.